Ergenekon’dan seçme Peker diyalogları

Esma ÇAKIR / İSTANBUL

Dinlemeye takılarak Ergenekon İddianamesi’ne giren en ’renkli’ telefon konuşmaları arasında, organize suç örgütü lideri Sedat Peker’e ait olanlar da var.

Bunlardan birinde, Peker, Sivasspor Başkanı ve eniştesi Mecnur Odyakmaz’a, “Ben demiştim o tiple Ali Eren’den futbolcu olmaz diye” diyor. Bir diğerinde konuştuğu kişi, Peker’i, efsanevi devrimci lider Che Guevara’ya benzetiyor…

ERGENEKON İddianamesi’nin eklerine, örgütün mafya ayağında olan Sedat Peker ile Sivasspor Başkanı, eniştesi Mecnun Odyakmaz’ın, futbolcu Ali Eren’le ilgili konuşmaları da yansıdı. Başka suçlardan halen cezaevinde bulunan, Ergenekon sanığı da olan Peker ile Odyakmaz’ın bu görüşmeleri, 3 Aralık 2003’de dinlenmiş. Görüşme, Ergenekon’un elinin futbol camiasına uzandığı iddiasını da destekliyor. Futbolcu Ali Eren’le ilgili konuşma şöyle:

Affettirmeye çalışıyorlar

Sedat Peker: Ne haber, ne yapıyorsun?

Mecnun Odyakmaz: Sağol reis; siz de iyisiniz..

S.P.: Ne yaptın Ali Eren’le?

M.O.: Şimdi Rizespor tarafını hallettim, daha sonra Ali Eren’le konuştuğumda baktım üzgün. Şey yapıyor baktım, gönüllü gibi değil. Dedim, kardeşim sen bizim için önemlisin… Sen rahat değilsen, zorlama kendini. Ailem falan filan dedi, dedim sen bize ölene kadar lazımsın kardeşim. Gönlün yoksa gelme dedim. Öyle kapattık. Yani olmadı işimiz.

S.P.: Tamam Rize’de mi kaldı o şimdi?http://preview.hurriyet.com.tr/preview/image.aspx?picid=6214772

M.O.: Kağıdı Rize’de ama oynama şansı yok anladığım kadarıyla. Yılmaz’la konuştum, affettirmeye çalışıyoruz dedi.

S.P.: Hangi hoca?

M.O.: Yılmaz Vural…

S.P.: Neyi affettirmeye çalışıyorlar?

’Kalorifer k..lı işin var mı’

M.O.: Yılmaz diyor ki, ben istedim Ali Eren’in oynamasını ama 6 maç ceza aldı yok, adama kafa atıyor, taraftar da fazla sevmiyor, dedi.

S.P.: Ben Yılmaz Vural’la görüşürüm gerekirse.

M.O.: …. Futbolcu cezalı mı olur reis? Herşeye rağmen bir de indirim yaptırılarak yani sporculuk ahlakına uygun değil yani iyi bir çocuk da kendinden geçiyor demek ki sahada.

S.P.: E ben ona demiştim o tiplen senden futbolcu olmaz diye. Kalorifer k..lı yarın işin var mı?

Veli Paşa’ya kalabalık lazım

M.O.: Yarın Sivasspor’la İstanbulspor’un maçı var karşıda işte saat bir buçukta.

S.P.: Tamam oradan çıkınca yetişirsin Veli Paşa’ya. Bir emanet yollayacaktım da bu vakıf işi için Veli Paşa’yı arayayım. Bir de Paşa bir konferansa katılacak. Veli Paşa’yla görüş kalabalık bir grup yaparsın dinlemeye giderken. Böyle öğrenci gençler de olursa da olur. Git Veli Paşa’yla da şey yaparsın şimdi ben söyleyeyim ona.

(Ergenekon İddianamesi’nden, klasör 442)

Kaynak : Hürriyet.com.tr

Yorum bırakın